Vermoeidheid

Het is een probleem waar we allemaal wel eens mee te maken krijgen: intens moe zijn. Meestal is dat een periode die vanzelf over gaat en komt het simpelweg doordat we tijdelijk wat drukker zijn of meer stress hebben dan normaal. Maar het is ook een probleem dat vaak gepaard gaat met spier- en/of gewrichtspijn, omdat daardoor de nachtrust verstoord raakt. Soms is er echter een andere oorzaak en dan is het, zeker wanneer de vermoeidheid langer aanhoudt, goed om de huisarts te bezoeken en naar die oorzaak op zoek te gaan. Het goede nieuws is: wat de oorzaak ook is, massage helpt!?

Massage geeft ontspanning

Stress, pijn, slapeloosheid: je wordt er doodmoe van. Door de pijn slaap je slecht en wordt je moe en door je vermoeidheid ben je nog minder opgewassen tegen de stress en de pijn. En zo is het cirkeltje rond. In veel gevallen kom je dus in een soort vicieuze cirkel terecht. Door middel van ontspannende massage is het mogelijk die cirkel te doorbreken. Daarnaast is het uiteraard ook zo dat massagetherapie ingezet kan worden om het eventuele onderliggende probleem aan te pakken. Bijvoorbeeld door jouw spier- ,gewrichtspijn te behandelen.?

Vaak slaap je na een massage beter zeker als deze wat later op de dag uitgevoerd wordt.

Contact opnemen

Natuurlijk is het belangrijk om even bij de huisarts langs te gaan, om te kijken wat er aan de hand is. Maar je kunt ook altijd contact met ons opnemen. Samen met jou kan ik kijken wat massagetherapie voor je kan betekenen en welke therapie dan het meest geschikt zou zijn. Je kunt mij telefonisch te bereiken via 06-21526050 voor een afspraak of voor meer informatie. Verder kun je ook het contactformulier op deze website invullen of mailen naar contact@massagepraktijklennekedam.nl. Langskomen kan natuurlijk ook altijd: mijn praktijk is gevestigd aan De Vos van Steenwijklaan 75!