Spier- en gewrichtspijn

Spier- en gewrichtspijn, het kan iedereen overkomen. Je leeftijd, conditie of geslacht maakt daarbij niets uit. Meestal gaat het vanzelf over, maar het kan ook zijn dat de pijn langer aanhoudt. De pijn kan je dan gaan belemmeren in je dagelijks functioneren.

Oorzaak en oplossing

Je spier- en/of gewrichtspijn kan verschillende oorzaken hebben en vaak is er sprake van een combinatie van meerdere factoren. Denk aan over- of juist onderbelasting, slijtage, een trauma, of veroudering van de gewrichten. Hoe ernstig de pijn is en van welke symptomen men last hebt, is bij ieder mens verschillend en afhankelijk van de oorzaak. Zorg in ieder geval dat je voldoende in beweging blijft, zodat de spieren en gewrichten soepel blijven. Stilzitten maakt het alleen maar erger! Symptomen die vaak voorkomen zijn:

• Zwelling en roodheid van en rondom het gewricht of spier
  • Het gewricht en/of de spier kan warm aanvoelen
  • Nacht- of rustpijn
  • Pijn tijdens het belasten van het aangedane gebied
  • Verlies van mobiliteit
  • Stijfheid

Wat kan Massagepraktijk Lenneke Dam voor je betekenen?

Eerst bespreek ik samen met jou de klachten en proberen we de oorzaak te achterhalen. Naar aanleiding daarvan kiezen we een geschikte behandelmethode. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan klassieke massage, cupping, medical taping of triggerpoint massage. Het zijn allemaal beproefde methoden om van je pijn af te komen. Bij bijvoorbeeld reuma of slijtage ligt de oorzaak in het gewricht of het kraakbeen. Het gewricht zelf is met massage niet rechtstreeks aan te pakken, maar door de omliggende spieren te behandelen en deze zowel soepel als sterk te houden,  kunnen pijn- en gewrichtsklachten wel sterk verbeteren. Ook kan de mobiliteit en stijfheid worden verbeterd.

Wil je meer weten? Neem contact met mij op via 06-21526050 of 0528-233806 (kapsalon). Je kunt natuurlijk ook een mailtje sturen via contact@massagepraktijklennekedam.nl of het door het contactformulier op onze website in te vullen. Direct een afspraak maken is uiteraard ook mogelijk. Dat kan telefonisch of via de 'online reserveren' knop bovenaan deze website. Mijn praktijk is gevestigd aan de De Vos van Steenwijklaan 75.