Hoofdpijn en massage

We hebben allemaal wel eens hoofdpijn. Maar, regelmatig terugkerende pijn in je hoofd kan je leven echt ontwrichten. Ben jij één van de ruim 2 miljoen Nederlanders die lijden aan een of andere vorm van hoofdpijn? Dan is het hoog tijd om de oorzaak van je klachten te achterhalen en er wat aan te doen.

Verschillende vormen van hoofdpijn

Hoofdpijn is eigenlijk een verzamelnaam voor een reeks aan pijnklachten en bestaat dan ook in verschillende vormen. Denk bijvoorbeeld aan chronische, dagelijkse hoofdpijn, verschillende gradaties van migraine, clusterhoofdpijn, spanningshoofdpijn, aangezichtspijn en medicatie afhankelijke hoofdpijn.

Ernstige pijn in het hoofd kan door verschillende factoren veroorzaakt worden. Er zijn ook medische aandoeningen waarbij hoofdpijn een symptoom is, dus is het altijd belangrijk om ook je arts te bezoeken. Maar in veel gevallen is er een onschuldigere boosdoener. Zo kan het zijn dat je teveel cafeïne gebruikt en te vaak naar de pijnstillers grijpt. Die laatste slik je waarschijnlijk juist tegen de hoofdpijn, maar ze kunnen ook weer hoofpijn veroorzaken en zo de vicieuze cirkel in stand houden. Echter, in veel gevallen is hoofdpijn het gevolg van een verkeerde houding en spanning in het gebied rond de nek en de schouders.

Hoofdpijn wegmasseren

Zelf kun je al zorgen dat je minder cafeïne en pijnstillers gebruikt en opletten dat je voldoende rust krijgt. Daarnaast kan therapeutische massage ook heel veel verlichting geven! Bij hoofdpijnmassage ligt de focus op het gebied van de rug, schouders, nek, hals en hoofd. Door de massage vermindert de spanning in de spieren in dat gebied. Na een aantal behandelingen zullen de klachten verminderen of zelfs helemaal verdwijnen.

De eerste behandeling duurt 60 minuten. We beginnen daarbij altijd met een intakegesprek om te kijken wat de klachten precies zijn en wat de oorzaak is. Dit is belangrijk omdat het in sommige gevallen beter is om naar de arts te gaan en van de massage af te zien. Maar meestal kunnen we een behandelplan opstellen en beginnen met de massages, zodat je snel van je hoofdpijn afkomt!

De verschillende behandelmethoden

Bindweefselmassage
Triggerpoint
Medical taping
Cupping
Dorn Therapie

Neem contact op!

Wil je ook van je hoofdpijn af? Je kunt altijd contact met mij opnemen voor meer vragen of het maken van een afspraak. Ik ben telefonisch bereikbaar via 06-21526050, via e-mail contact@massagepraktijklennekedam.nl of via het contactformulier op de website. Afspraken maken bij voorkeur telefonisch of via de online reserveren knop bovenaan deze website.