Fibromyalgie en CVS

Fibromyalgiepatiënten of mensen met CVS kunnen erover meepraten. De constante pijn, de alles overheersende vermoeidheid, het slechte slapen: je zit in een neerwaartse spiraal waar je niet uit lijkt te kunnen komen. De bijkomende klachten zoals hoofdpijn, stijfheid, concentratiestoornissen en zelfs depressiviteit maken het er allemaal niet gemakkelijker op. Lijd jij aan Fibromyalgie of CVS? Wanhopig wordt je er van en wat zou je graag een oplossing willen!

Massage geeft verlichting

CVS en Fibromyalgie hebben vele overeenkomsten, hoewel bij CVS de nadruk op de vermoeidheid ligt en bij Fibromyalgie de pijnklachten het ergst zijn. Hoe het ook zij, massage kan in beide gevallen enorm veel verlichting geven! Een massage brengt het lichaam tot rust en zorgt voor balans in het lichaam, waardoor de pijn zal verminderen.

Fibromyalgie is een reumatische aandoening, waarbij niet de gewrichten worden getroffen, maar de spieren en bindweefsel (fibro = bindweefsel, myo  = spier en algie = pijn). Kenmerkend voor fibromyalgie zijn de tenderpoints. Dit zijn 18 punten, verdeeld over het lichaam, die bij vaak in meer of mindere mate pijn geven.  Bij de Fibromassage wordt er op zachte manier gemasseerd, specifiek gericht op de plaats van de ontstekingen, om de pijn te verminderen.

Een belangrijke factor voor de behandeling is het soepel houden van het lichaam. De pijn ontzien door niet te bewegen werkt dus juist averechts, omdat dan de spieren verkrampen. Massage is dan ook een ideaal middel om alles soepel te houden.

Misschien ben je nog wat huiverig en wil je eerst meer weten over wat massagetherapie voor je kan betekenen. Neem dan vooral contact met mij op. Samen kijken we naar je klachten en wat de beste aanpak zou zijn. Dit kan via het contactformulier op deze website, email (contact@massagepraktijklennekedam.nl) of telefoonnummer 06-21526050. Afspraken maken bij voorkeur telefonisch of via de online reserveren knop bovenaan deze website.